Pagina's

donderdag 13 januari 2011

rouwkaart, maar dan nét iets anders!

Hoihoi,

ik heb weer zitten freubelen dus dat wilde ik weer even graag laten zien.
Helaas heb ik mij in korte tijd voor de 2e keer wederom aan een rouwkaart moeten zetten.
Toch wilde ik deze keer geen hele degelijke rouwkaart maken en heb ik er dan ook uiteindelijk dit ervan gemaakt.
Het was namelijk nog een vrij jonge vrouw die is overleden en dan vind ik een rouwkaart zoals de vorige niet leuk (naja, wat is 'leuk' in zo'n situatie) om te geven.
De laatste tijd heb ik haar iets beter mogen leren kennen omdat ik er als verpleegkundige over de vloer kwam, daarnaast kende ik haar dochter al iets langer van de hondencursus. Wij hebben heel wat afgebabbeld in de tijd dat ik daar ben geweest en het onderwerp kwam bijna altijd terug op de honden.
Daarom wilde ik graag iets met een hondje doen op de kaart en ik had toevallig die dag deze snoezige stempel van Sarah Kay binnen gekregen.



Tijdens het inkleuren van de stempel heb ik geprobeerd het zo 'rustig' mogelijk te houden qua kleuren. Vandaar dat ze dan ook alleen een lichte blauwe broek heeft en ik de rest verder zoveel mogelijk wit heb gelaten.
Daarnaast heb ik heel erg zitten dubben wat te doen met bloemetjes, want ik vind dat niet altijd gepast op een rouwkaart. Omdat ze toch nog vrij jong was heb ik er één roosje op gedaan.
Ik weet niet of het goed te zien is, maar ik heb het roosje bespoten met zilvere glimmermist omdat ik dat een mooi effect vond geven.


Met de tekst wilde ik meer een boodschap meegeven, vond toch dat er iéts van tekst op moest.
De rest van de kaart wilde ik zoveel mogelijk toch in het zwart/wit/zilver laten. Waarvan hieronder dus het resultaat van is te zien.



Hopelijk kan het jullie goedkeuring wegdragen!
Ik ben er toch zeer tevreden over en was dan ook erg blij dat de dochter mij een berichtje stuurde dat ze de kaart zo mooi vond!

2 opmerkingen:

  1. ik vind het een schitterend kaartje geworden;)
    dit zijn idd lastige kaarten om te maken en die geef je liefer ook niet weg
    ik hoop dat je voorlopig geen rouwkaarten mer hoeft te maken;)
    ondanks dat het geen leuke gelegenheid is ziet het kaartje er wel erg leuk uit
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zat even te googlen op rouwkaarten en kwam deze tegen, wat een schitterende kaart is het geworden, ik moet er nu 2 maken, maar vindt het zo moeilijk...

    maar je geeft zeker inspiratie hiermee

    lieve groetjes
    angelique

    BeantwoordenVerwijderen